percintaan kau & aku~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 17, 2010

musuh terbesar dalam diri kite

Musuh terbesar kita sebetulnya adalah pikiran negatif yang bersarang dalam pikiran kita. Saat kesulitan atau hambatan muncul, pikiran negatif itu mulai bekerja menghembuskan pikiran-pikiran buruk, mencari-cari pembenarannya, dan berujung pada sebuah penilaian atau bahkan penghakiman.

Semua penilaian bermula dari pikiran kita. Di setiap kate-kate yang tak diharapkan, pikiran negatif tersebut akan mengeluarkn reaksi pembenaran yang mungkin sementara membuat KAMU “senang” kerana memuaskan ego KAMU, namun sama sekali tak membantu mengubah hidup KAMU menjadi lebih baik & bhgia selamenyer~

Boleh saja KAMU membantah dan kembali menolak. Tapi sejatinya jika kite ingin mengubah diri kite menjadi lebih baik: mengape kite fokus pada hal yang tidak kite inginkan dan bukan pada hal yang kite inginkan????

Jika KAMU ingin memperbaiki kasut KAMU yang rosak, mengapa KAMU kelang kabut dengan kasut orang lain yang baik-baik saja. Apakah dengan begitu kasut KAMU akan kembali baik dengan sendirinyer? AKU jamin tidak!

Itulah pentingnya mental yg positif. Dari mental positif perubahan dalam hidup kite bermula. Lebih detailnyerr...

Jika kamu fokus pada sesuatu yang tak kamu inginkan, blh jd abaikn apa yang KAMU  inginkan...
hoyeh2...  :)

No comments:

Post a Comment